% Black Friday & Cyber Monday 2 в 1! Грабни 2 години хостинг на цената на 1! Офертата е валидна до 01.12.2025

Как да подготвите онлайн магазина си за най-силния сезон от годината – Q4

Съдържание

Q4 (Октомври, Ноември и Декември) е ключов период за e-commerce бизнесите. Той включва както Black Friday, така и празничния сезон – времето, когато пазаруването е на макс! Затова бизнесите трябва да имат добре подготвена маркетингова стратегия и големи наличности. 

Според официални данни от Digital Commerce 360 през Q4 2024 г. почти 24,6% от продажбите са извършени онлайн (изключвайки продукти, които обикновено не се продават онлайн). Щом почти четвърт от продажбите в това тримесечие се извършват онлайн – вашият уебсайт трябва да бъде готов за засилен трафик.

В следващите редове ще ви дадем няколко съвета как да се подготвите за Q4 отрано.

Анализ и планиране

Като първа стъпка прегледайте кампаниите от предишни години (ако има такива) и вижте какво е работило. Ако можете – приложете го отново, но не забравйте да го адаптирате към настоящите тенденции на пазара. 

Анализирайте пазара – какво и къде се търси. Така ще знаете към кои канали да се фокусирате. Прогнозирайте стоковата си наличност и оптимизирайте логистиката – ако знаете, че продукт се изчерпва бързо, подсигурете двойно количество преди ноември.

Подготовка на уебсайта и онлайн магазина

През тези месеци мощността на вашия уебсайт ще бъде изпитана на макс. Подсигурете добра скорост и бързо зареждане и не забравяйте мобилната оптимизация – все повече клиенти пазаруват през телефоните си.

Осигурете лесна навигация – направете CTA бутоните като “Поръчай”, “Купи сега” ясни и добре видими.

Оптимизирайте checkout процеса – колкото по-малко стъпки делят потребителя от завършването на покупката, толкова по-висок е шанса за конверсия.

Тествайте дали всичко работи както трябва – филтри за различни продукти, добавяне в количката, checkout процес, начини за плащане… Бъдете сигурни, че сайтът ви е в изправност.

Маркетинг стратегии за Q4

Добре структурираната маркетингова стратегия е ключова в този период. Използвайте всички канали, по които може да достигнете до аудиторията – email маркетинг, социални медии, платена реклама, органично съдържание, инфлуенсъри, ремаркетинг… Не залагайте само на едно.

Сегментирайте аудиторията си – потенциални клиенти, лоялни клиенти… И подгответе стратегия за всяка от тях.

  • Изпратете имейли със специални оферти за лоялните си клиенти. 
  • Създайте кампания с обратно броене до Черен Петък и до Коледа. Възползвайте се от FOMO (fear-of-missing-out) ефекта.
  • Увеличете бюджета на ключовите думи в Google – през този период компаниите влагат още повече усилия за достигането до потребителите.
  • Оптимизирайте landing страниците си с ключови думи като „Black Friday оферти [продукт]“.
  • Създайте блог статии или имейл кампании като Gift guide („Топ 10 подаръка за нея/него“). Все пак идва сезонът на подаръците.

Подготовка на оферти и промоции

Заложете на добрите оферти. Ето няколко примера:

  • Комплекти (bundle deals) – по-висока стойност на поръчката.
  • Ограничени оферти – отново залагащи на FOMO ефекта.
  • Специални бонуси за лоялните клиенти.
  • Колело на късмета с подаръци и ваучери на различна стойност.

Списъкът е неизчерпаем – бъдете креативни!

Ами след празниците? 

Периода след празниците обикновено не е чак толкова силен. Хората не се впускат в големи покупки, но това не значи, че не се нуждаете от добра стратегия.

  • Съберете данни от кампаниите – какво е работило и какво не. 
  • Задръжте новите клиенти чрез програми за лоялност и ремаркетинг.  
  • Изчистете залежалата стока с януарски намаления.

 


 

Подгответе се за сезона на намаленията още днес. Ранната подготовка е ключът към многото продажби.

 

Picture of Жанета Димитрова
Жанета Димитрова
Жанета е Performance Marketing специалист. Като тесен специалист в областта на дигиталния маркетинг тя работи за постигането на ефективни реклами и високи резултати. В ежедневието си тя създава рекламни визии и управлява кампании в Google и Meta Ads, съчетавайки креативен подход с аналитично мислене. Страстта ѝ към дигиталния маркетинг се заражда по време на обучението ѝ за бакалавърска степен по „Маркетинг“, когато открива вдъхновение в динамиката на дигиталния свят и начина, по който креативността и аналитичното мислене се преплитат, за да създадат въздействащо и ефективно съдържание.
Сподели: